Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

Dental Tribune Hungary Edition No. 3, 2017

14 RENDEZVÉNY Dental Tribune Hungary Edition | 2017/03 Osstem Sailing Tour – Szelek szárnyán 2017 Belinszky Tímea A Balatonon hajózni nagyon kellemes, de az Adrián vitorlázni, egy igazi élmény. A II. Osstem vitorlás túra idén a Kornati Nem- zeti Park déli csücskétől a Primosˇten és Sˇibenik által határolt víz- területet tűzte ki célul. A tavalyi Osstem tengeri vitorlás túra sikerén felbuzdulva idén már 3 hajóval vágtunk neki az útnak. A lelkes résztvevők (fogorvo­ sok) között volt gyakorlottabb tengerjáró, de olyan kollégát is sike­ rült elcsábítanunk, aki most először lépett egy Bavaria fedélzetére. A vezér skipperünk egy vérprofi hajóstiszt, Lutter Ervin (aki a hajó mellett az Osstem Hungary­t is vezeti) olyan tengerész, aki már több világtengert is megjárt és most a teherhajózás he­ lyett a sportosabb hajóosztályt választotta. Miután átvettük a hajókat, egy gyors taktikai megbeszélés, vala­ mint az útiterv ismertetése és a kapitány köszöntője következett. Néhány óra hajózás után kihasználva a természetközeli lehetősé­ geket egy öbölben horgonyoztunk le és itt töltöttük az első éjsza­ kát. Az ismerkedési est jobbnál jobb borok kóstolásával, gyertya­ fény mellett, a csillagos ég alatt nagy beszélgetésekkel telt. U D O P A N IE S S T R Y R E S E N T M T H E I N W IL L B E P M P C O T O F R Következő nap a reggeli fürdést és a hideg pezsgős reggelit követően horgonyt felszedve átvitorláztunk a Kornati Nemzeti Park déli részé­ re, ahol a sekély lagúnák között horgonyt vetettünk és fürdőztünk egy nagyot, a következő állomás Kaprije sziget belső öblei voltak. Az éjszaka első részében erős szél és némi eső után nyugodt éjszakánk volt, amit mindenki élvezett, kicsit távolabb a kikötők zajától. A harmadik reggel bójáról lekötve megcéloztuk Primošten vá­ rosát és jó szélben délután 3.00­kor meg is érkeztünk. Bocikba szállva kimotoroztunk és az Adria egyik kicsi gyöngyszemét be­ járva egy part menti étteremben élveztük a késői ebédet. Mivel a városi kikötő alkalmatlan volt arra, hogy vizet tudjunk vételezni és nyugodtan tudjunk tusolni, ezért úgy döntöttünk, hogy a közelben lévő Kremik kikötőbe megyünk, ahol fel tud­ juk tölteni az akkumulátorokat és a víztartályokat. A másnap reggeli jó szélben indultunk és csak a vitorlázás örö­ mének élve döntöttük a hajót és kivitorláztunk a nyílt tenger­ re. A hajó időnként 45°­os szögben dőlve haladt előre, mi pedig ujjongva húztuk a köteleket. Szeles vágta, 10,9 csomós rekord­ sebességgel suhantunk a vízen. A legénység olyannyira lelkes volt, hogy skipperünk vigyázó szeme mellett, kipróbálhattuk a hajó kormányzását, ami óriási élmény volt, ekkor döntötte el többünk is, hogy ez igazi szerelem is lehet… 25TH INTERNATIONAL DENTAL FAIR 12. - 14. 10. 2017 Prague Exhibition Grounds Holešovice www.pragodent.eu Innen motorra kapcsolva behajóztunk Šibenik városába, majd to­ vább mentünk Skradin kikötőig a folyón, illetve a belső tavon. A magas sziklafalak között igazi élmény volt a hajózás az édesvizű folyón, ami a Krka vízeséstől kapja a vizet. A nagy izgalmakra este pezsgőt bontottunk, élveztük a vacsoránkat és a társaságot. Szerda reggel kihajóztunk a tengerre, elhagyva a kagylótenyész­ tő telepeket, jó szélben a hajókat ismét 45°­os szögben döntve mindenki nagy örömére hajóztunk tovább. Az erős szélre és az időjárás­előrejelzésre tekintettel úgy döntöttünk, hogy ismét a Kaprije sziget öbleiben található bójákra kötünk ki, hogy biz­ tonságos körülmények között tölthessük az éjszakát. T H E B I G G E S T D E N T A L F A I R I N C Z E C H R E P U B L I C Reggel kimotoroztunk a bocikban a kis városba, ahol pótoltuk a hűtőszekrények megüresedett polcait és elindultunk a Kor­ nati Nemzeti Park legszebb kikötőjébe. Útközben ismét meg­ álltunk egy kis fürdőzésre a lagúnák között a kristálytiszta vízben. A kikötő éttermében, a tengert bámulva kaptuk meg a fantasztikus vacsoránkat, melyhez egy pohár bor dukált. Ez volt a vitorlázásunk utolsó együtt töltött vacsorája. Az utolsó reggelen a hatalmas sziklafalak megtekintése után el­ indultunk a Kornati Nemzeti Park déli kijárata felé, közben egy gyors kikötést követően, egy rögtönzött borkóstolón vettünk részt, amit a helyiek kínáltak jobbnál jobb borokkal. A kijárat közelében a három hajót elkötve egymástól Murter sziget felé vettük az irányt, ahol az egyik hajótól búcsút vettünk, a másik két hajó pedig elindult Sukošan felé, hogy péntek este visszaér­ kezhessünk az induló kikötőbe. Kissé szomorkásan, de rengeteg új élménnyel gazdagodva, szívünkben egy bimbózó szerelem­ mel a vitorlázás iránt hazaindultunk a fogorvosi székek mellé. Osstem Tour 2017. Hatodik nap. Irány észak. Három hajó, há­ rom kapitány, 25 boldog ember, megannyi tengeri mérföld…